Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Siivouspalvelun johdolle ja työnjohdolle – Parempaa tulosta ja sujuvampaa siivouspalvelua Lean-toimintamallin keinoin – Kurssi 1

Kategoriat: Liiketoiminta
Suosikit Jaa
Jaa kurssi
Sivun linkki
Jaa sosiaalisessa mediassa

Kurssin kuvaus

Siivouspalvelun johdolle ja työnjohdolle 

Miten voit johtaa siivouspalvelua niin, että työ sujuu, on tehokasta ja tuloksellista? Lean-ajattelun ja toimintamallin avulla! Vaikka Lean on peräisin Japanin autoteollisuudesta, se sopii soveltamalla myös asiantuntijatyöhön ja siivouspalvelutuotantoon. LEAN-ajattelun ja toimintamallin avulla voidaan kehittää asiakaskokemusta eli arvoa asiakkaalle, tehostaa prosesseja ja parantaa liiketoiminnan kannattavuutta.

Moni tuskailee ja stressaa asiantuntijatyössä turhaan. Työssä on useita hukka- tai häiriötekijöitä, työtä on liikaa tai sitä on epätasaisesti, prosessit eivät virtaa sujuvasti, tavoitteet ja arvo ovat epäselviä, työssä on pullonkauloja, tieto ja työympäristö eivät ole järjestyksessä, ongelmien juurisyyt jäävät hoitamatta ja aikaa kuluu epäolennaiseen. Työtä organisoimalla, visuaalisuutta, LEAN-ajattelua, -työkaluja ja -ongelmanratkaisua hyödyntämällä teet työtä sujuvammin ja tuloksekkaammin!

3-osaisen kurssin avulla ymmärrät, mistä Leanissa on kyse ja miten sitä voidaan hyödyntää siivouspalvelussa. Leanissa on erilaisia tasoja: periaatteita, työkaluja ja menetelmiä. Lean ei ole kuitenkaan pelkkä työkalupakki ongelmien ratkomiseen ja tehokkuuden parantamiseen, vaan ennen kaikkea se johtaa uudenlaiseen ajatteluun. Samaa ajattelua voit hyödyntää myös muualla elämässä. Näin aikaasi säästyy olennaisiin asioihin.

Pyri siis oman työsi muutosjohtajaksi, hyödynnä oppeja organisaatiossa ja opi lisää Leanin mielenkiintoisesta maailmasta tämän 3-osaisen kurssin avulla!

Jatka lukemista

Kurssilla opit:

  • Sujuva ja tehokkas asiantuntijatyö
  • Tuloksellinen liiketoiminta
  • Lean toimintamallin perusteet
  • 1 Lean perusteet, kyselyt, asiakasarvon parantaminen
  • 2 Lean käytäntöön, tehtävät, kartoitukset, käytännön parantamistoimet, vinkit esimiestyöhön
  • 3 Lean käytännöllinen ongelmanratkaisu - tulossa

Kurssin sisältö

Kurssin johdanto
3-osaisen kurssin johdanto Kouluttaja esittäytyy

1. Johdanto Leaniin
Leanin taustaa Leanin ydinarvot - erinomaisuuden saavuttaminen Esimerkki: Toyotan tuotantomalli Kysely: Siivouspalvelun prosessien sujuvuus

2. Lean-filosofia
Filosofia sujuvan työn taustalla Sujuva työ eli flow Perinteinen länsimainen vs. Lean-ajattelu Nykytilasta tavoitetilaan Kysely; Työn sujuvuus ja pullonkaulat

3. Asiakaskeskeinen ja virtaustehokas siivouspalvelu
Asiakaskeskeistä palvelua Puhtauden tuottamisen tekijät - Asiakaspalvelu ja puhtauspalvelujen asiakas Kysely: Virtaus- vai resurssitehokas siivouspalvelu Kysely: Asiakaskeskeinen siivouspalvelu

4. Lean-periaatteet
Viisi Leanin periaatetta Viisi Lean-periaatetta siivouspalvelussa Leanin 8 hukkatyyppiä Hukka, vaihtelu ja ylikuormitus Kysely: Siivouspalvelun johdon ja tuotannon työskentely

5. Arvoa siivouspalvelun asiakkaalle
Asiakasarvo Asiakasarvon parantaminen Kysely: Siivouspalvelun asiakasarvo

6. Miksi Lean siivouspalveluun
Miksi Lean-toimintamalli Lean käytäntöön voimakkaasti hintakilpaillulla toimialalla

7. Miksi riittävä tehokkuus on riittävä
Vaihtelun merkitys siivouspalvelun tehokkuuteen Tehokkuusparadoksi

8. Kysely: Organisaation nykytila, tavoitetila, mikä estää
Kysely: Organisaation nykytila, tavoitetila, mikä estää Kysely palvelee Kurssia 2 – Lean käytäntöön – Tavataan seuraavalla kurssilla!