Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Siivouspalvelun johdolle ja työnjohdolle – Parempaa tulosta ja sujuvampaa siivouspalvelua Lean-toimintamallin keinoin – Kurssi 2

Kategoriat: Liiketoiminta
Suosikit Jaa
Jaa kurssi
Sivun linkki
Jaa sosiaalisessa mediassa

Edeltävät kurssit

Kurssin kuvaus

Siivouspalvelun johdolle ja työnjohdolle 

Miten voit johtaa siivouspalvelua niin, että työ sujuu, on tehokasta ja tuloksellista? Lean-ajattelun ja toimintamallin avulla! Vaikka Lean on peräisin Japanin autoteollisuudesta, se sopii soveltamalla myös asiantuntijatyöhön ja siivouspalvelutuotantoon. LEAN-ajattelun ja toimintamallin avulla voidaan kehittää asiakaskokemusta eli arvoa asiakkaalle, tehostaa prosesseja ja parantaa liiketoiminnan kannattavuutta.

Moni tuskailee ja stressaa asiantuntijatyössä turhaan. Työssä on useita hukka- tai häiriötekijöitä, työtä on liikaa tai sitä on epätasaisesti, prosessit eivät virtaa sujuvasti, tavoitteet ja arvo ovat epäselviä, työssä on pullonkauloja, tieto ja työympäristö eivät ole järjestyksessä, ongelmien juurisyyt jäävät hoitamatta ja aikaa kuluu epäolennaiseen. Työtä organisoimalla, visuaalisuutta, LEAN-ajattelua, -työkaluja ja -ongelmanratkaisua hyödyntämällä teet työtä sujuvammin ja tuloksekkaammin!

3-osaisen kurssin avulla ymmärrät, mistä Leanissa on kyse ja miten sitä voidaan hyödyntää siivouspalvelussa. Leanissa on erilaisia tasoja: periaatteita, työkaluja ja menetelmiä. Lean ei ole kuitenkaan pelkkä työkalupakki ongelmien ratkomiseen ja tehokkuuden parantamiseen, vaan ennen kaikkea se johtaa uudenlaiseen ajatteluun. Samaa ajattelua voit hyödyntää myös muualla elämässä. Näin aikaasi säästyy olennaisiin asioihin.

Pyri siis oman työsi muutosjohtajaksi, hyödynnä oppeja organisaatiossa ja opi lisää Leanin mielenkiintoisesta maailmasta tämän 3-osaisen kurssin avulla!

Jatka lukemista

Kurssilla opit:

  • Sujuva ja tehokkas asiantuntijatyö
  • Tuloksellinen liiketoiminta
  • Lean toimintamallin perusteet
  • 1 Lean perusteet, kyselyt, asiakasarvon parantaminen
  • 2 Lean käytäntöön, tehtävät, kartoitukset, käytännön parantamistoimet, vinkit esimiestyöhön
  • 3 Lean käytännöllinen ongelmanratkaisu - tulossa

Kurssin sisältö

Kurssin johdanto
3-osaisen kurssin johdanto Kurssin 2 johdanto Tehtävä: Täydennä SWOT

1. Puhtauspalvelujen laadun parantaminen
Puhtauden tuottamisen tekijät - Puhtauspalvelujen laatu ja asiakaspalvelu Laadun parantaminen leanisti Pohdinta: Siivouspalvelun laatu

2. Mistä työ on tehty ja miten parantaa
Arvoketju Arvovirta + video: Mistä arvovirta on tehty? Prosessit Tehtävä: Tunnista asiakas ja prosessit Tehtävä: Prosessin, arvoketjun tai arvovirran parantaminen

3. Hukka ja sen vähentäminen siivouspalvelun asiantuntijatyössä
Työskentele järkevämmin - poista hukkaa Kysely / tehtävä: Hukan poisto Tehtävä: Hukkien tarkastuslomake + tarkastuslista siivouspalvelun hukat

4. 5S – tietotyön ja työympäristön siisteys ja järjestys
Toimintaympäristön vakiointi - 5S Tehtävä: Tarkastuslista Toimistotyö 5S

5. Visuaalinen ohjaus
Visuaalisuuden avulla parempaa palvelutuotantoa Tehtävä: Arvioi visuaalisesti työsi sujuvuus Tehtävä: Visuaalinen ohjaus työpisteillä ja tuotannossa

6. Lean valmentava johtaminen
Perinteinen vs. Lean valmentava johtaminen Lean johtamisen avulla palvelutuotannon ja tiimin toiminnan parantaminen

7. Jatkuva parantaminen
Jatkuva parantaminen Tehtävä: PDCA ja jatkuva parantaminen työssäsi Muista ilo työssä!

8. Vinkit leanimpaan esimiestyöhön
Standardoi ja vakioi Sujuvoita toimintaa Kokousta tehokkaasti Kiire kuriin Hallitse työkuormaa

Loppusanat